19 kwietnia 2022

Spraw, aby podpisywanie faktur było proste dla klientów

Jest taki świetny odcinek serialu Przyjaciele, w którym Phoebe i Monica próbują zorganizować pogrzeb. W sytuacji Moniki wydaje się to niezręczne i niestosowne, natomiast dla Phoebe jest to całkiem naturalna rzecz do zrobienia. Jeśli należysz do zespołu Mon, radzimy przenieść się do zespołu Pheobe. Naturalne jest, że firma prosi o zapłatę, gdy usługa została wykonana zgodnie z ustaleniami. Finalizacja transakcji musi być prosta i nigdy nie może być odkładana na później.

Zaleca się, aby w fakturze zawrzeć najbardziej szczegółowe oczekiwania nadawcy, tak aby w momencie przypomnienia mieć wystarczające powody do domagania się wypełnienia zobowiązania dokładnie tak, jak jest to zapisane na fakturze. Zobaczmy, jak należy postępować z fakturą, aby przedsiębiorca był usatysfakcjonowany finansowo i nie czuł się urażony (czasami płacenie za usługę jest jak osobista obraza).

Faktura musi wyglądać estetycznie.

Po pierwsze, wszystkie dokumenty, które wysyłasz do klienta, muszą być starannie i profesjonalnie uporządkowane. Wygląd faktury musi być zgodny z reprezentacją Twojej marki. Oznacza to, że musi ona odpowiadać zespołowi projektowemu, który został wykonany dla firmy lub wyłącznie dla marki.

Faktura powinna zawierać logo lub jakikolwiek inny znak, który będzie kojarzył płatność z daną firmą. Należy ją szybko odesłać podpisaną. Stworzenie dobrze wyglądającej faktury nie stanowi żadnego problemu dzięki oprogramowaniu do projektowania, które może wyposażyć Cię w łatwe i wszechstronne narzędzia i funkcje do wdrożenia.

Niezależnie od tego, jakie są Twoje potrzeby związane z wizją tego, jak powinien wyglądać dokument płatniczy, aplikacja do projektowania na pewno je spełni. Niezależnie od tego, czy preferujesz organizację ściśle geometryczną, za pomocą programu do tworzenia faktur możesz tworzyć kwalifikujące się szablony, które pozwolą Ci na profesjonalne i przyciągające wzrok wystawianie faktur. A może masz ochotę dodać nieco więcej życia do swojego dokumentu i sprawić, że będzie on bardziej atrakcyjny wizualnie niż grupa darmowe obrazy wektoroweProfesjonalne zdjęcia stockowe, obrazy royalty-free itp. Jeśli masz swoje obrazy, zdjęcia i inne elementy graficzne, możesz je edytować i dostosować do cech projektu, z którymi utożsamiana jest Twoja marka.

Odpowiednia, aktualna treść

Informacje zawarte w fakturze muszą być dokładnie sprawdzone, zweryfikowane i zaktualizowane. Daty, nazwiska, adresy, numery telefonów i inne wrażliwe dane muszą być jak najbardziej poprawne. W ten sposób okazujesz szacunek i wizerunek godnej zaufania, godnej zaufania marki.

Ponadto wymienienie wszystkich świadczonych usług musi być wykonane z niezwykłą matematyczną precyzją. Nie należy obciążać ludzi za to, co nie zostało zrobione, zapominając o usunięciu tego z powodu zmiany umowy. Nie powinieneś pozbawiać się spodziewanego zysku tylko dlatego, że nie wspomniałeś o tym przy niewielkich, ale wciąż opłacalnych pracach.

Rzeczywiście, sprawdź, zanim wyślesz. Szkodliwe jest, gdy faktura zostanie wysłana do niewłaściwego odbiorcy. Następnym razem, gdy będziesz próbował do niego dotrzeć, będzie potrzebował czasu na sprawdzenie, ponieważ "czasami myliłeś się w sprawach finansowych". Jak widać, takie doświadczenie nie przyczynia się do przyspieszenia podpisywania umów i przekazywania pieniędzy.

Dodaj trochę zachęty

Znasz swój budżet i mądrze go rozdysponowujesz. Dlatego prawdopodobnie da się znaleźć jakąś pętlę i zaoferować płatnikom przyjemną zniżkę, aby zapłacili w terminie, który jest uważany za następny po terminie "zapłać natychmiast". Nie traktuj tego jako wyrzucania pieniędzy bez powodu. Potraktuj to jako inwestycję w swoje dobre imię i pokaż, jak pewny jesteś swojej pozycji biznesowej, nie walcząc o każdy grosz jak główny bohater kolędy.

Wykaż się elastycznością w zakresie rodzajów płatności

Jeśli pozwolisz klientom na różne sposoby przekazywania Ci pieniędzy, zwiększysz szanse na szybszą realizację zamówienia. Czasami ograniczanie się do jednego systemu płatności, nawet jeśli doskonale sprawdza się on w danej firmie, może narazić Twoich klientów na nieprzyjemne doświadczenia związane z płatnościami. Będą oni zwlekać tak długo, jak to tylko możliwe, odkładając na później konieczność wysłania pieniędzy. Taka elastyczność w płatnościach świadczy o tym, że doceniasz ludzi, z którymi współpracujesz, szanujesz ich czas i jesteś gotów okazać im zrozumienie. Przyspieszy to procedurę podpisywania faktur i przyczyni się do poprawy Twojego wizerunku jako firmy, z którą warto współpracować.

Podsumowanie

Faktura jest narzędziem marketingowym, ponieważ służy nie tylko do wypełniania zobowiązań finansowych między stronami. Mądrze stworzona faktura jest częścią kampanii marketingowej, ponieważ może reklamować Twoją markę i sprawić, że zostanie ona zakorzeniona w świadomości klientów w celu zaspokojenia ich dalszych potrzeb biznesowych. Twoim celem jest wykorzystanie jej pełnego potencjału i sprawienie, że po prostu nie będziesz mógł się oprzeć, aby zapłacić i to zapłacić szybko.